Equal Aid

Om filmen

2013
Equal Aid var en PR-kampanj för organisationen We Effect för att belysa problemet med hur ojämnt bistånd disponeras mellan könen. We Effect ville få biståndsstödet jämställt och därmed förbättra situationen för fattiga kvinnor. Tillsammans med en svensk designer fick kvinnor i Tanzania chansen att tjäna egna pengar genom att skapa smycken till försäljning. Kampanjen lyckades skapa opinion, nå mer än halva Sveriges befolkning och smyckesförsäljningen gav en inkomst till utsatta kvinnor.

Om Prime

Prime är etablerade i Stockholm och har kunder i Sverige och internationellt. De grundades år 1998 och är 120 medarbetare på byrån. De är medlemmar i PRECIS och är en del av Weber Shandwick.
Besök hemsidan

Fler casefilmer

Huggies Does the Hula

Ogilvy Public Relations

» Läs mer

Bogacidre.Tv

Memac Ogilvy Public Relations

» Läs mer

One Rand Man

Atmosphere Communications & King James Group

» Läs mer

The Gnome Experiment

Ogilvy Public Relations

» Läs mer

Every Little Bottom

Ogilvy Public Relations

» Läs mer

Aloha

Memac Ogilvy Public Relations

» Läs mer

A Table To End Hunger

The Hunger Project Australia

» Läs mer